Pijnklachten

Rugklachten

Lage rugklachten kunnen plotseling ontstaan, dit noemt men ook wel lumbago of spit. Je wilde een pen oprapen en voelde het in je rug schieten. Hierna kon je niet meer op een normale manier bewegen. Lees meer over onze behandelingen bij rugklachten.

Nekklachten

Nekklachten ontstaan vaak sporadisch. De klachten kunnen een aanwijsbare oorzaak hebben, maar de meeste oorzaken van nekklachten zin minder aanwijsbaar. Stress en spanning kunnen een grote rol spelen. Lees meer over onze behandeling bij nekpijn.

Schouderklachten

Schouderklachten kunnen zich uiten als een verminderde bewegelijkheid van gewrichten en pijnlijke spieren. Er kan een klikkend geluid optreden of pijn rondom het gewricht. Lees meer over onze behandeling bij schouderklachten.

Arm – en elleboogklachten

In het geval van armklachten merken we pas hoe vaak we de arm nodig hebben. In de meeste gevallen is één arm aangedaan, maar het kan ook zijn dat twee armen tegelijk zijn aangedaan. De oorzaak ligt dan vaak in de nek. Zie onze behandeling voor de arm en elleboog.

Spierklachten

Vaak zijn er verschillende factoren verantwoordelijk voor het ontstaan van spierklachten. Bij een verhoogde spierspanning is de kans op klachten en scheuren vele malen hoger dan normaal. Lees meer over onze behandeling bij spierproblemen.

Hoofdpijn

Er zijn meerdere vormen van hoofdpijn, zo hebben we primaire en secundaire vormen van hoofdpijn. In ongeveer 78% van de gevallen van hoofdpijn gaat het over spanningshoofdpijn, deze vorm van hoofdpijn ontstaat in de nek. Zie onze behandeling bij hoofdpijn.

Artrose betekent degeneratie van gewrichten. De meest voorkomende vormen van artrose zijn knie- en heupartrose. Bij artrose neemt het kraakbeen tussen de twee gewrichtshelften af. Lees meer over onze behandeling bij artrose.

De fysiotherapeut kan middels de anamnese en het onderzoek de onderliggende oorzaak van je klachten vinden en deze samen met je oplossen. Lees meer over onze behandelingen op maat.